W kosztach firmowych można ujmować różne wydatki i możemy wymienić tutaj w głównej mierze wydatki na prezenty, których koszt nie przekracza 10 złotych. Z takich prezentów nie powinno się się co więcej rozliczać, więc nie stanowią one problemu w ujęciu finansowym i podatkowym. Prezentów tego typu możemy wręczyć sporo i firmy zmierzające do poprawienia swojej pozycji na rynku chętnie z tego korzystają.
Jest de fakto wiele firm, które chętnie kupują gadżety reklamowe i dystrybuują je w swoim środowisku. Co prawda brelok reklamowy może się wydawać takim normalnym drobiazgiem i tak de fakto niewiele kosztuje, bo jego cena wynosi maksymalnie kilka pln, zatem każdy może sobie na niego pozwolić, niemniej jednak ten gadżet może być bardzo miłym dodatkiem do zakupów i skłaniać w późniejszym czasie do ponownego zainteresowania się oferta. Każda firma chciałaby posiadać lojalnych klientów czyli takich klientów, którzy powracają i kupują ponownie. Żeby to jednakże było możliwe, oferta musi być faktycznie interesująca i mowa tu nie tylko o niskiej cenie, niemniej jednak także o wszystkich dodatkowych bonusach, a brelok z grawerem przedstawiającym logo firmy albo nawet imię klienta jest bardzo miłym dodatkiem. Potęga gadżetów reklamowych tkwi w ich prostocie. Zwyczajnie dajemy klientowi albo potencjalnemu klientowi coś bezpłatnie, a Urząd Skarbowy nie powinien wnosić żadnego sprzeciwu w związku z uwzględnieniem wydatków na takie gadżety w kosztach uzyskania przychodu. Powinno się pamiętać, że można je w ten sposób ujmować dopóty, dopóki prezenty nie spełniają funkcji reprezentacyjnej. Za funkcję reprezentacyjną uważamy prezenty drogie i równocześnie całkowicie niepotrzebne. Zwykłe gadżety tj. brelok z logo nie są kwalifikowane do reprezentacji, a do tradycyjnych prezentów i równocześnie metod reklamy, zatem wydatki na nie poniesione można odliczyć od podatków i mowa tu zarówno o wysokości podatku dochodowego, jak i należnego podatku VAT. Zasada ta obowiązuje wręcz w sytuacji bardzo dużej liczby tanich gadżetów bez względu na region ich sprzedaży. Możliwość zaliczenia tych wydatków do kosztów powoduje, że ostatecznie marketing jest znacznie tańsza.
Lubisz czytać artykuły na rożne tematy i stale poszerzać swój zakres wiedzy? Chciałbyś wiedzieć jeszcze więcej o otaczającym nas Świecie? Koniecznie sprawdź nasz blog internetowy w którym z całą pewnością znajdziesz treści i tematy które przyciągną Twoją uwagę. Zapraszamy do nas!
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności